Są praktycznie w każdym domu i biurze, w sekretariacie albo recepcji; korzysta się z nich często zupełnie nieświadomie, bo dla wielu to po prostu nieodłączny element tła. Mowa o kalendarzach, które jako tradycyjny gadżet reklamowy robią prawdziwą furorę już od bardzo wielu lat. Nie zanosi się też na to, aby ten trend w branży miał ulec zmianie, dlatego wciąż mnóstwo firm stawia właśnie na taką formę promocji swojej działalności. Tanią, praktyczną, łatwą w realizacji, niewymagającą wielkiego nakładu pracy i czasu, a co najważniejsze – zwyczajnie bardzo efektywną i przynoszącą pożądane skutki. Drukarnie zajmujące się tworzeniem kalendarzy reklamowych mają w ofercie co najmniej kilka różnych opcji, modeli i wzorów.

Różnią się one nie tylko wyglądem czy formatem i wielkością, ale głównie zastosowaniem

Część z nich to typowe kalendarzyki kieszonkowe wielkości klasycznej wizytówki. Inne to wiszące kalendarze reklamowe, które dzielą się na osobne podtypy jednodzielnych, dwudzielnych i trójdzielnych, a jeszcze kolejne to modele stojące na biuro lub stół, wykonane w tradycyjnym klejeniu lub z wbudowaną spiralą. Te ostatnie nazywane są piramidkami od swojego kształtu i przez wiele osób uważane są za wyjątkowo praktyczne. Niewielkich rozmiarów nie zajmują wiele miejsca, a przy tym zawsze są pod ręką, aby sprawdzić datę lub coś na nich napisać. Kalendarze firmowe 2021 w modelach wiszących to z kolei opcja do większych gabinetów i biur; daty widoczne są z daleka i często bywają opatrzone również spisem imieninowym.

Zamówić można też wielkoformatowe kalendarze promocyjne jak podkłady na biurko pełniące jednocześnie rolę podręcznego notatnika do zapisywania ważnych informacji albo coraz popularniejsze planery

Te ostatnie nadają się idealnie jako podstawa do rozpisywania zadań dla zespołu czy tworzenie różnych i spisów i tabel. Z tego powodu jako gadżet reklamowy przeznaczone są raczej dla kontrahentów biznesowych a nie potencjalnych klientów, ponieważ lepsze zastosowanie znajdą w biurach, nie zaś w domowych warunkach.