Różnego rodzaju programy i aplikacje ułatwiają nam na co dzień nasze życie.
Właściciele firm starają się za ich pomocą przyciągać klientów i usprawnić działanie firmy. Klient może łatwo rezerwować przykładowo wizyty u fryzjera. W ten sposób harmonogram w pewnym sensie tworzy się sam, a dodatkowo możemy odciążyć osobę zajmującą się wizytami i obsługą klientów. Ważne jest aby tego rodzaju oprogramowanie można było łatwo dostosować do konkretnej działalności. Mogą znaleźć się tam takie funkcjonalności, może nimi zarządzać właściciel firmy. Można ustawić przykładowo ustawić zasady odwoływania rezerwacji, można także ustawić domyślną długość wizyty w zależności od rodzaju usługi jaka będzie wykonywana. Można także przypisać usługę do danej osoby, przykładowo kiedy chcemy zapisać się do danego fryzjera w salonie. Zatem mogą być to całkiem rozbudowane możliwości. Z pewnością należy dać klientowi wybór, wówczas chętniej będzie się rejestrował w naszym salonie. Można także ustawić różne języki, jeżeli nasz salon posługuje się także językami obcymi. Dzięki temu będziemy mogli zwiększyć ilość klientów. Ważnym punktem będzie możliwość powiadomienia klienta o zbliżającej się wizycie. Oczywiście można dać klientowi możliwość wyboru pory powiadomienia o wizycie, czy będzie to jedno powiadomienie czy też dwa.
System tego rodzaju może także posiadać możliwość selekcji komentarzy, co będzie bardzo przydatne dla właściciela salonu fryzjerskiego i może uchronić go przed niekorzystnymi, złośliwymi komentarzami.
Tego rodzaju funkcjonalności może posiadać oprogramowanie z którym będzie współdziałała aplikacja Moment.pl. Jest ona łatwa w użytkowaniu, klienci będą mogli wyszukać salon w swojej okolicy i dokonać rezerwacji. Jeżeli ma to być pierwsza wizyta w danym salonie warto najpierw zapoznać się z opiniami. Można oczywiście sprawdzić harmonogramy różnych salonów i wybrać który termin najbardziej nam pasuje. Oczywiście aplikacja może być obsługiwana za pomocą telefonu komórkowego przez 24 godziny na dobę.